28 Eylül 2009 Pazartesi

Fibonacci...

Fibonacci...

Bundan yillar once yasamis bir bilim adami, kesiflerinden birine fibonacci diyagrami adi verilmis. Aslinda buna kesif mi yoksa ispat mi denir ? Siz kendiniz okuyunca karar verirsiniz.

Gece evde Jale'nin getirdiklerine bakarken, bir deniz kabuklu salyangozun kesit kolyesi cok ilgimi cekti, kolyemi cikarttim ve bu benim yeni kolyem dedim. Ice dogru yonelen bir spiral...

Adriana'ya geldigimden beri yeni bir kupe cesidini soruyorum, bir turlu anlatamadim. Sonunda birinde gorduk, o mu ? Diye sordu, olur ya ararsin ararsin biri gelir, "haaaaa bu muydu ?" der, delirtir seni, iste ayni o durum. O dedigim piercingmis, dev bir kupe, evet onu istiyorum dedim. Yeri varmis, oraya goturdu, steril bir ortam ve ozel izinle aciliyormus bu tip yerler. Begendigim 2 tipi vardi, biri mavi topuzlar, digeri metal spiral tasarim. Ikisini de aldim.

Peace of God. Tanrinin baris evi teriminden geliyor. Her din icin ortak bir yer. Iceri girerken sortum uygun olmadi, hemen ordan ozel olarak herkese uygun hazirlanmis lacivert bir pantolon torbasindan cikartilip uzatildi.

Burasi bir piramid gibi. Disardan bembeyaz ama kenar sayisi secilmeyen bir piramid. Iceri girince kenarlarini secebilecegiz. Tam piramidin uclarinin bulustugu tepede bir kristal var. Daha once de bahsettigim gibi, kristaller buranin ozelligi bolgede CRISTALIARA diye bir sehir var. Ordan gelen dunyanin sayili buyuk kristallerinden biri, piramidin tam tepesinde duruyor ve 21 kg agirliginda. Bu tasin ozelligi enerjisi cok yuksek koruyucu ve canli bir tas. Tasi ayda bir akan suda yikiyorsun, biriktirdigi kotu enerjiyi bosaltiyor, bir de dolunayda bir gece birakip enerji yukluyorsun. Uzerinde tasiman cok onemli, boylelikle etkisini alirsin. Tasi kaybettin mi uzulme, zamani gelince senden ayriliyor.

Adim adim biz bu tapinagin icine giriyoruz. Bir kac kucuk aciklama ile ayakkabilarimizi da cikartiyoruz.

Su an yaziyi yazarken ilginc bir sey oldu, ayi gokyuzunden gordum. Sanki Turkiyede gibi. Ama konumu farkli yarim aya gelmek uzere ama basasagi duruyor. Cesme'de ayin karanlikta aydinlattigi yollar ve deniz aklima geldi. Benim sehrim Izmir...

Biz devam edelim, tapinagin icinde cok sade bir gorunum var, esasen burasi dunya ve baris icin yapilmis. Herkes kendi inancinda dua ediyor. Dini bir simge yok. Merkezinde bulunan isaret 4 temel ogeyi gosteriyor. Su, ates, hava ve yeryuzu... (toprakana)

En ilginci 7 sayisi uzerine yapilan acilim. Piramit 7 kenarli, monomentin 7 merdiveni var, tum taslar ve oturma gruplari 7 ve katlari ile yapilmis, son olarak piramidin zeminini kayan siyah ve beyaz icice gecmis spiraller.

Buraya gelince siyah olan sipiral yoldan yurumeye basliyorsun merkeze dogru.

Siyah yol icindeki kotu hisleri serbest biraktigin yol, sukunetle yolunu tamamlayinca merkeze variyorsun. Merkezde tam da kristalin altinda 4 elemente ve kendine konsantre olarak dua edebilirsin. Cok yuksek bir enerji hissediliyor, titredim resmen. Burasi 24 saat acik ve cok sakin bir muzik surekli seninle.

Merkezdeki meditatif yaklasimini tamamlayinca, bu sefer beyaz yoldan disa dogru yurumeye basliyorsun. Yolda sana guzellikler ve olumlu bir cok yaklasim isliyor. Yol ice dogru geliste de gidiste de yine 7 kat...

Fibonaccinin gercegi kesfine burda yine bir adim atip paragraflarii ve konuyu bir noktaya  tasimak isterim. Bilim adami gercek dunyada olan bu dengeli hesabi sadece goz onune tasimisti. Hepmizin herseyde dongusu bu aslinda, cevrenize biraz dikkat ettiginizde bu farkindaligi yakaliyorsunuz.

Dongusel yasamda bir noktadan bir daha gecis hic yok, her nokta ve her an yeni, lakin eskiye yakin anlari var...

Ve siz ne zamanki bu ivmeli degisim ve yasam dongusunu icinizde kabul edip icten disa yasamaya baslarsaniz o an yasamda hersey, sizin yolunuzu acmak icin gayrete basliyor.

Buraya gelirken baslayan isaretlerin doruga ciktigi bir andi bu tapinak. 2 yil once Hindistan'da herhangi bir temple da dua etmeyen ben, ne oldu da burda ucmustum...

Iste benim donusumum, eski bir spiralin yakin kolundayim ama degisimle, tekrarla degil.

Sizde bugun dongunuzde bir degisim yapin ve fibonacci gercegi ile yuzlesin...


24.09.2009

Brasilia-Sao Paolo yolu.

21:42

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder