24 Eylül 2009 Perşembe

Brasilia'nin Neresindensin ?

Evet, gayet karisik bir sehir aslinda Brasilia.

1960 yilinda baskent olmus.Burada aslinda hic bir sey yokmus ve demislerki RIO cok karisik, ayrica ulkenin merkezinde bir noktayi baskent yapmak, hem nufusun dagilimina olumlu etki hem de RIO kalabaligina engel yaratir diye baslamislar ise.
Fena da olmamis, soyle bir hali var sadece tum cadde sokak ve yollar birbirine benziyor.

Koloni gibi olusturmuslar sehiri.
Iki cadde arasinda bloklar ve 4 blokta bir ya bir okul ya da hastane.
Her cadde her blok ayni sadece magazalar farkli.
Sokak adi yok hersey rakamla...

Mac herkes kolonisinde kalacak hic de transfer olmayacakmis. Ama istenilen olmamis. Zira kapitalist duzen secimlere gidince, o okul, bu hastane, o market derken sehir arabasiz gezilemeyen ve yolda yayalarin olmadigi bir kent olmus cikmis.

Gecen gun karsidan karsiya gecicem gecis yeri bulamadim, kopru altindan arabalarin gecitigi gibi gectim.
Baya tuhaf bir durum.

Kentin bir diger ozelligi; merkezinde yapay bir gol var, bu gol buranin havasini yumusatsin diye yapilmis ama cok bir etkisi olmamis sadece gol kenarindaki yerler olumlu etkileniyor golden.
Nem orani % 40 larda yada altinda terlemiyorsunuz ama gunes suyunuzu emiyor. Hava burda surekli super ve ayrica yagmurda nerdeyse her gun 1 saat yagiyor.

Bolge dumduz ne yokus, ne tepe, ne de bir cukur.
Burda yakinda selaleler var, birde unlu Kristal taslarinin bulundugu yer.
Gelirken bir kac kristal getirdim arkadaslar size verecegim. Oldukca guclu bir tas, yerinden geliyor...

Bir yuruyuse gittim senatonun ve bakanliklariin oldugu bolgeye, inanin bakanliklarin oraya gelip gelmedigimi anlamadim, yazilar olmasa hic bilmiyecegiz.
Ne bir polis ne bir konvoy yok hic bir sey yok.
Sakin sakin, hatta resme bakarsaniz bakanliklarin dibinde seyyar saticilar.
Bakan bile cikip sokakta yiyiyormus.
Bizimkiler baska sey yer dedim, bunu yemez..

Sehrin plani ucak seklinde yapilmis, iki kanat uzerine kurulu...
Bu kanatlarda boylu boyunca gidin, gelin...
Cok unlu bir mimar var burda, su an 90 yasinda hala tasarim yapiyor. Sehre cok garip eserler katmis. Bir tanesi bu garip kilise...

Kavsaklar cok ilginc, ben ancak 5.inci gun araba kullandim.
Herkes kurala uydugu icin garip bir durum, bizde diger surucuye guven olmaz dedim. Giris cikislar cok alisilmamis sekilde yapilmis. Bir kavsak resmi iste yaninizda.

En guzel olaysa evde bulusma, en cok talep goren bulusma sekli. Buradayken 2 ev partisine -ki cocuklar da geliyor bu partilere- 2 aksam yemegine, bir de pizza partisine katildim.
Pizza partisi bombaydi. 18 adet pizza hamuru acip firina verdim. Acayip zevkli, Turkiye'de de yapmaliyiz.
Tum puf noktalarini ogrendim, aslinda onlarda benden baya bir sey kaptilar... Hamur acani az bulunuyormus.
Benim mutfak merakim boyle, 4 saat ayakta kalip 40 kisiye pizza yapmak delilik hakkaten..

Yarin size buradaki her din icin ortak merkez kabul edilen bir yerde yasadiklarimi yazacagim.

Brasilia'nin icinden sevgiler...

24.09.2009
14:46

2 yorum:

  1. Sabırsızlıkla bekliyorum ortak merkezde yaşadıklarını...

    Çok iyi gidiyor, gibi görünüyor seyahat. Okumaktan çok zevk alıyorum.

    Dönüş ne zaman bakayım :-)

    YanıtlaSil
  2. Cok güzel bir günde bir araya geldik. Cok sağlam bir altyapı oldu..
    Sevındım..

    Nicelerine...

    YanıtlaSil