21 Eylül 2009 Pazartesi

Birazda Brasilia

Yaz yaz derken kimlerleyiz goremedik.

Aslinda bir cok kisi diyorum da tabii Adriana'yi ilk siraya koymak lazim. Istanbul'a bundan 1 sene once gelmisti. Bizim evin en cok misafir agirladigi donemlerde bizle beraberdi. o karmasayi yakindan bilen biri.
Bana da gel istedigin kadar kal demisti.

Bugun ondan ve ailesinden bahsetmek istedim.

Sanki evde gibiyim. Sabahlari Adriana'nin isleri oluyor o ise gidiyor, bende sehirde arkadaslarla yada sehrin degisik yerlerindeki olaylarla ilgili kesfe cikiyorum. 
Evde hersey var, Adriana ozellikle de dikkat ediyor eksik bir sey olmasin diye. 
Ailesi ile de yemek yedik gayet duzgun insanlar.

Ilginc yanlari cok, babasi cok siki bir katolik, elimi cevirsem hac vardi evde, e tabii boyle olunca dini espriler biraz yavasladi. Aman ne lazim hac bu boru degil.

Burda aile iliskilerinde her hafta arasi bir ogle yemegi yemek ve haftasonlari annelerin evine yemege gitmek var. Dedimki bizde kaynana evde kalir, gozleri dondu. Kadin fena oldu. Cok komikti inanamadi.
Aslinda evleri gayet musait ev degil zaten baska bir sey olmus artik.
Bir ara evde kaybolunca millete seslenmek zorunda kaldim.

Kiz kardesinin iki cocugu vardi. Onlara bizim Turkiye'nin en iyi faturaya sifir ekleyen sirketi TurpCell sapkalari getirdim cocuklar delirdi, sapkalar super.

Burda yemekler harika, tadindan yenmiyor. 8 kilo verdim. Yani mesela, pilav geldi allah dedim tanidik. Icine konanlari soyluyorum KOKONUT, Peynir, Sarimsak, pirinc. Heralde pirinci yanlislikla koyuyorlar.

Muz cok onemli bir yiyecek burda, muzun her seyi yapiliyor.
Gecen gun kizartmasini yaptilar yagda.
Arkadaslar saka degil, mangalda yaptilar barbekude.
Hadi hepsi ok dersin ama en son dun, pizzada kullandilar. Sweet pizza diye.
Yani siktirin dedim...

Yanliz olsalar baska yere de kullanacaklar, allahtan toplum icindeyiz.

Burda hersey ot bazli, birde tropikal meyve. Otlarla meyveler ayni kapta yeniyor.
Yahu insan bir restauranta gider ve orda acik bufede hic tanidik bir sey  bulmaz mi?
Bulduklarim var. Patates, domates, patlican. ekmek, sogan (lulu bilir sogani sevdigimi)... Yok vallahi de yok. Birde pancar gordum, ama taniyamadim...

Annesi domuz yermisin dedi, valla tanidik diye onu yicektim. Hic olmadi domuzu biliyoruz.
Bir meyve tabagi resmi var bakarsiz halimi anlarsiniz. Hangisini istersin dediler, cocuk gibi onu da bunu da halindeyim...
Ha bu arada Kaju ile gercek tanismayi yasadim merak edenler cok guzel bir meyve olan kajunun da resimlerine baksin. Tabaktaki kirmizi zimbirti, tepesinde kuruyemis var.

Gelelim renklere, burda kanarya milli renk, hos tabi bizde de oyle dedim. En buyuk Fener cunku dedim, biliyorlar. Alex-Andre-Zico-Roberto... 
Ilk gun herkes sari giyinmisti, Canario... Bende...
Kafamdaki de Turban dedim, korktular biz Turkler bununla gezeriz dedim yada koyunlar vardir turbanla gezdiriliriz (kukla gibi giy turban..), Inandilar ama ben dayanamadim cikarttim. 
Onlarda rahatladi, bende...

Iste Brezilya bu karmasik renklerle, 26 eyaletin olusturdugu bir ulke...

Neresinden bakarsaniz bilemem ?

21.09.2009
22:11




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder