8 Eylül 2009 Salı

Coskunun Ulkesi BRAZIUV

Cumartesi hazirliklari hep olur...
Huyum kurusun yine 4 te yapip 9 da kalkmisim. Yikilcam...

Aslinda oldukca heyecanli bir gun cunku sansima burda arjantin-brezilya maci denk geldi. Herkes maca kitlenmis durumda Dunya kupasi elemerinde guney amerikada arjantin ve brezilya eslesmek durumunda cunku tek grup var.
Ilk maci Brezilya almis.  Bende icimden Brezilya kazansin istiyorum cunku tepkileri merak ediyorum.

Gun icinde hava biraz kapali deniz kenarinda dolastim dalgalarin deli halini izledim.
Burda cok gucluler, oyleki haftasonlari eger hava iyiyse sahil cok feci kalabalik oluyor ve bir suru cankurtran var. Hatta helikopterler sahilde tur atiyor. Bogulan olursa yada zor durumda kalan file atip havadan cekiyorlar. Sonra sahile koyuyor helikopter.
Ilk girisimde akintiyla mucadeleden baska bir sey yapmadim.
Oyleki bilegine kadar gelen su bile seni yere devirebilir. Bu sebeple zaten tum denize girenlerin her tarafi kas yigini...

Biz aksama hazirlanirken bir bulusma gerceklesiyor. Servaslilar Copacabana da aylik bulusmalarini yapiyorlarmis, bende gittim. Oyle ki bulusmaya servas´i Brezilya´ya getiren bayan Sandra da var. Genis bir acilim. Sandara´nin annesi nerdeyse herkesi kabul etmis kendisine yazan 13 senedir. Bir tur delilik akillisi cikmaz zaten karsima.
Kafede cok guzel bir sohbet oluyor, gulmek ortak lisan. Burda servas in kapali olmasinin etkisi iyi bir goruntu rio da hep bilikteler. herkesin herseyden haberi var ve birbirlerine de destek oluyorlar.

Topanti sonrasi, Marcio bizi arabasiyla Lapa´ya birakmaya karar veriyor. LAPA heart of Joy. Tabii yine uyarilar aman dikkat et. Yok diyorum umrumda degil, dikkat edicem diye yitiremem kendimi. soyarlarsa soysunlar...
Burda soygunlar oyle boyle degil.
Otobus felan soyuyorlar silahlarla girip belediye otobusunu 5 dkhareket halindeyken soyup bir sonraki durakta iniyorlar.
Ama esas bomba burda tuneller var guneyle kuzeyi ayiran gece 12 den sonra uzun namlulularla tuneli kapiyorlar. Yaklasik 100 araci soyuyorlar. Teksas gibi denirya harika bir olay film gibi beni de soysunlar cebimi veririm onlara dedim millet cok kizdi bu cok ciddi dediler. Ya ne ciddisi ben resim bile cekerim valla...

Lapa aksaminda sanatci dostumuzla Zincir halkasinin ardindan biz bir cafeye maci izlemeye gidiyoruz.
Burda herseyde sira var, ismini yazdir bekle hic hengame yok hic surat asma yok millet kapida beklese de sokaga servis yapiliyor herkes cok mutlu.
kapida sira bekliyor diye surat asan kiz gormedim.
Iceri girince de olay su sakince sirani bekliyorsun garsonlar biraz yavas. Burda da garson deniyor yazilisi GARCON -c- harfinin altinda cengel var ben bu klavyede yapamadim. oyle cengelli olunca -s- diye okunuyor.

Mac basliyor ana millet konusmaya devam ne macin sesini veriyorlar ne de baska bir sey. garsonlar dolasiyor arada kalkanlar oturanlar. dedim bizde keserler adami boyle olursa birak mac sesini muzik sesi bile kisik. Millet birbiriyle konusmaya odakli.
Gol oluyor ana herkes bir zipladi ve oturdu. Yahu diyorum bu kadar mi? cok iddiali degil ya mac boyleymis.
Kucaklasan da yok diyorum bizde gol olsa herkes birbirini oper. Burda opusme olmaz diyorlar erkekler birbirini opmezmis. Ama kizlarla opusurken cok curretkarlar vakumluyorlar.

macin harareti 3-1 Brezilya galibiyetiyle bitiyor. Burda oyle hakem dudugu calar calmaz reklam felan girilmiyor. Ayi grubundan degil yayincilar. Sifreli yayinda yok. Adamin umugunu sikarlar valla sifre olsa.
Hesaplardan bahsedeyim burda 600 ml bira siseyle v uz dolu kovanin icinde geliyor ,biranin tanesi 5 ytl, millet 5-6 tane iciyor rahatlikla. Barlar 3 kati ucuz bize gore...

Cikista bir Brezilya muzigi olan yere gidiyoruz. Burda giris daha karisik. Damsiz aliyorlar mi dedim? sasirdilar yahu biz zaten dam bulmaya gidiyoruz. Sen yemege yemekle gidildigini gordunmu diye firca yiyorum. Kultur farki tabii...
Giris 20 real - 15 ytl kizlara 18 real. yani iceri yemek girsin diye heralde. Benim fikrim degil brezilyalilarin fikri...

Gece kulubunde 10 kisilik bir orkestra surekli brezilya muzikleri caliyor. Burda herkes dans ediyor birini dansa davet et OK diyor hemen danstan sonra tesekkurler deyip ayriliyorsun. Ama yabancilarin avantaji var. Bir yabanci dans ederse kizlar konusuyorlar onunla ben ettim konusuluyor hakkaten. lakin ben konusmama ragmen dans edemedigimden sohbeti bitirdik. Kizin ayaklarinin ustunde dans edilmiyor. Kasildim...
Francisco muthis dans ediyor kizlari ucurdu havada o kadar soyliyeyim. Kendilerine Caraoke diyorlar gercek RIO lular, bizde ki laz cerkez gibi.

Saat 4 e kadar dans ediliyor. Barda icki servisi felan felaket kalite yok cok dogallar. Ama millet bir dunya. oturan yok kipir kipir.

En son kapaniyor artik herkes istemeyerek cikiyor hatta bilgisayar acik kalmis windowsun kapanma sesi hoparlorden duyuluyor komedi bir durum guluyoruz.

Otobus beklemeye sokaga cikiyoruz.
Herhalde en ilginc otobus bu, cogu yari ciplak herkes konusuyor gurultu kahkaha hepsi bir arada, sofor zaten bizimkileri donunda sallar o araci nasil kullaniyor inanamassiniz. Ucuyor ama sicmiyor. Patates gibiyiz bir solda bir sagda. samba otouste de devam. Bilet kesen adam walkman takmis bizi izliyor kimse sikayetci degil.

Bende mal mal izliyorum milleti.

Eve varisimizdan sonra yataga gun agrirken griyorum saat 06.00

Braziuv...

05.09.2009





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder